Home » Sådan tester vi

Sådan tester vi

Som en del af vores virksomhedsværdier foreslår vi kun produkter eller tjenester, vi selv har brugt. Derudover har vi sat visse parametre, som tilbuddene testes på, inden vi lægger indhold om dem på vores hjemmeside. Alle disse er testet af redaktøren, der skriver anmeldelsen på tjenesten.

Vitale testparametre

Registreringsproces

For at begynde at drage fordel af ethvert produkt eller en tjeneste, er det første skridt altid at registrere. Dette trin kan involvere mange smertepunkter i form af dokumentindsendelser, KYC, verifikation osv.

Tilføj midler

For at begynde at handle og starte transaktioner skal du tilføje penge fra din bankkonto til den nye konto, du har oprettet på en bestemt handelsplatform. Vi vil især forsøge at finde ud af alle de tilgængelige muligheder for at tilføje midler og de fondsstyringsfunktioner, der er tilgængelige i applikationen, sammen med de valutaer, den accepterer.

Handelsoptioner

Der er forskellige måder at investere og handle på et aktiemarked. Vores mål er at kende alle handelsmuligheder platformen har at tilbyde. Vi tilstræber også at fjerne enhver forvirring vedrørende disse muligheder. Her er nogle populære handelsmuligheder, vi tjekker efter:

  • Spot handel
  • Marginhandel
  • Gearet handel
  • Futures
  • Muligheder
  • CFD’er
  • Spread betting
  • evigheder
  • ETF’er
  • Indeks

Gebyrer

Gebyrerne er den primære differentierende faktor blandt platformene, så vores mål her er at forstå deres gebyrstruktur, fradrag, bøder og andre skjulte gebyrer, der uventet kan påvirke en brugers lomme.

Normalt har alle platforme eller udbydere følgende typer gebyrer i den ene eller den anden form:

  • Indskudsgebyrer: Selvom meget få udbydere trækker gebyrer ved indbetaling af penge, kan en vis procentdel af beløbet opkræves på dit kort baseret på transaktionsmåden. Under testen forsøger vi at indsamle så mange oplysninger om indbetalinger på forskellige betalingsformer.
  • Handelsgebyrer: Dette er det uundgåelige gebyr, som næsten hver platform eller udbyder opkræver dig, det kan være en fast sats for hver transaktion eller en procentdel af transaktionsværdien plus skatter. Vores mål er at informere vores læsere og give dem en god idé om, hvor meget de vil blive opkrævet på handelstransaktionerne. Nogle udbydere opkræver ikke et gebyr på køb, mens andre opkræver på salg såvel som køb.
  • Udbetalingsgebyrer: Udbetalingsgebyret opkræves af enhver tjenesteudbyder eller handelsplatform. Det nøjagtige gebyr afhænger af tilbagetrækningsmetoden. Mens vi tester, forsøger vi også at finde ud af den bedste udbetalingsmetode, ikke kun med hensyn til gebyrer, der skal opkræves, men også hvor hurtigt du vil være i stand til at modtage pengene på din bankkonto.

Brugererfaring

Overordnet brugeroplevelse er en kombination af forskellige faktorer som applikationens hastighed, brugervenlighed og navigation gennem forskellige muligheder og tilgængelighed til funktioner.

Brugere skal nemt og bekvemt være i stand til at gennemse lagre og afgive ordrer og være i stand til at bruge forskellige andre funktioner i applikationen. Vi ser især på enhver applikation fra et begyndersynspunkt.

Applikationsversioner

Der kan være forskellige versioner af applikationen som mobilversioner, webbaserede applikationer og desktop-downloadbar software. Baseret på individuelle præferencer kan brugerne vælge at bruge en, men vores bekymring under testen er, at de alle giver et lignende miljø og er meget lydhøre, hurtige og sikre. Vi foreslår også vores læsere, hvilken version der er bedst til handelsformål.

Sikkerhed

Dette er en stor bekymring for alle, især når penge og finansielle transaktioner er involveret. Vi gennemlæser alle sikkerheds-, sikkerheds- og privatlivsrelaterede oplysninger fra tjenesteudbyderen og forsøger at bekræfte og krydstjekke så meget som muligt.

Vi ser også efter grundlæggende sikkerhedstjek som brug af svage adgangskoder, tilstedeværelse af 2-faktor autentificering (i form af OTP eller andet), anti-phishing checkpoints, brug af biometriske adgangskoder osv. Vi gennemgår grundigt de databeskyttelsesforanstaltninger, der er truffet af tjenesteudbyderen, og hvordan brugerdataene bliver brugt.

Vi gør en ekstra indsats for at læse anmeldelser og brugeroplevelser med hensyn til sikkerheden på en bestemt platform.

Regulativ overholdelse

En af måderne til at finde ud af pålideligheden af ​​en tjenesteudbyder er baseret på de lovgivningsmæssige overholdelser, som den overholder. I nogle lande er reguleringspolitikker meget strenge for at beskytte brugerne, mens de i nogle lande er milde, hvilket gør det muligt for virksomhederne nogle gange at drage fordel af disse til deres egen fordel.

Vi giver et klarere billede af de regulatoriske retningslinjer, som serviceudbyderen følger, så brugeren, før du investerer, kender virksomheden og dens politikker rigtig godt.

Medfølgende funktioner

For brugernes bekvemmelighed er applikationerne fyldt med en masse funktioner, nogle af dem er yderst nyttige, mens andre måske ikke er så vigtige. Vores bidragydere bruger en god del tid på at bruge disse applikationer til at identificere disse funktioner og præsentere for vores læsere, hvor gode og nyttige hver enkelt af dem er.

Tutorials og vejledninger

Hver applikation leveres med en selvhjælpsvejledning eller tutorial, der hjælper brugerne med at navigere nemt gennem applikationen. Udover disse tutorials kan der være en masse indhold at lære om investering og anden relateret information til brugerne, i form af blogs og artikler.

Nogle af udbyderne byder også på diskussioner med branchefolk og forskellige markedsanalyserapporter for deres registrerede brugere. Vi identificerer, hvor nyttige og nemme at forstå disse selvstudier, guider og artikler er.

Kunde support

Dette er et vigtigt element for enhver tjenesteudbyder og en af ​​deal-breakers. Hver bruger har brug for eftersalgssupport på et tidspunkt, især investorer på begynderniveau. Vi identificerer kommunikationsmåderne for kundesupport og forstår, hvilken der fungerer bedre end de andre.