Home » News » Er Amazon-aktier et køb efter dets Peloton-partnerskab?

Er Amazon-aktier et køb efter dets Peloton-partnerskab?

Det er ved at blive nemmere at købe en Peloton, og det er gode nyheder for Amazon.

Amazon.com, Inc. (NASDAQ: AMZN 0.14%) er den største e-handelsvirksomhed i verden med en markedsværdi på over 1,3 billioner USD. Dens hjemmeside genererede 2,7 milliarder hits i sidste måned, hvilket gør det til en no-brainer platform for brands, der ønsker at hæve deres online tilstedeværelse.

Peloton Interactive Inc (NASDAQ: PTON 20.36%) er indstillet til at slutte sig til den klub, og annoncerede her til morgen, at en række af dets produkter og merchandise-varer nu er tilgængelige på Amazons amerikanske hjemmeside. Det er det seneste i en række af drastiske tiltag fra producenten af træningsudstyr til hjemmet for at standse hurtigt bremsende salg og voksende økonomiske tab.

Partnerskabet er en sejr for Peloton, men det er sandsynligvis en større gevinst for Amazon. Her er hvorfor.

Peloton er ved at ombygge til en verden uden for pandemiske restriktioner

Peloton var en af de bedst ydende virksomheder under den værste pandemi. Gyms blev lukket, arbejdere gik på deres job på afstand, og samfundet udholdt varierende grader af nedlukninger. Det efterlod få muligheder for folk til at få deres træningsfix, så en række interaktivt hjemmeudstyr, der bragte træningen – og klasserne – ind i hjemmet, var en legende hjemmebane.

Men da pandemiske restriktioner lettede takket være udbredte vaccinationer, blev Pelotons forretning hurtigt forværret. Virksomheden vil rapportere sine økonomiske resultater for hele regnskabsåret 2022 i denne uge, og det forventer, at omsætningen vil komme på omkring 3,5 milliarder dollars, hvilket ville være et betydeligt fald fra de 4 milliarder dollars, det genererede i regnskabsåret 2021.

Faldet i salget understreges af et stejlt fald i engagement, målt ved det gennemsnitlige antal månedlige træningspas i det seneste regnskabsmæssige tredje kvartal, som faldt 28 % år over år. Kort sagt, fitnesscentre er åbne, folk er frie, og de bruger deres Pelotons langt sjældnere.

Virksomheden installerede en ny administrerende direktør i begyndelsen af 2022 og gav ham til opgave at rette skibet op. Indtil videre er der foretaget gennemgribende ændringer, som omfatter afskedigelser og omfattende omkostningsbesparelser, en afprøvning af en ny abonnementsbaseret salgsmodel for dets udstyr og flytning af produktionen til eksterne producenter.

Nu, for første gang i sin historie, vil Peloton afvige fra sin direkte-til-forbruger-salgsmodel og tilbyde Peloton Bike, Peloton Guide, tilbehør og beklædning uden for sine showrooms og sin hjemmeside på Amazon.com.

Hvorfor dette partnerskab er en stor gevinst for Amazon

Tidligere i år var Wall Street fuld af nyheden om, at Amazon var interesseret i at købe Peloton. Flytningen ville have været et godt stykke inden for Amazons styrehus, fordi det ikke er fremmed for opkøb – og Peloton ville have været en relativt lille en, da virksomheden kun er 4 milliarder dollar værd, da dette skrives, takket være et fald på 92 % i aktiekursen fra dens all-time high.

Det skete i sidste ende aldrig, men med dette nye partnerskab på plads, får Amazon fordelen af at sælge Pelotons produkter på sin hjemmeside og tjene penge uden at skulle absorbere en virksomhed, der har tabt hele 1,8 milliarder dollars i løbet af de sidste fire kvartaler. Derudover er Pelotons økonomiske situation temmelig dyster med kun 879 millioner dollars i kontanter på hånden, hvilket for det meste er et resultat af at have påtaget sig 750 millioner dollars i gæld i maj.

Pelotons Chief Financial Officer har kommenteret, at kunder initierer 500.000 Peloton-produktsøgninger hver måned på Amazon.com, hvilket forstærker den positive indvirkning, denne aftale kan have for hans virksomhed. Men det kan være lige så fordelagtigt for Amazon, for hver gang en kunde ikke kan finde det, de leder efter på Amazon.com, øger det sandsynligheden for, at de vil navigere til en anden hjemmeside, hvilket koster virksomheden mere end blot den. potentielt salg.

Når en kunde kan finde det, de leder efter, vinder Amazon ikke kun salget, men dets kunstige intelligensalgoritmer får en mulighed for at skubbe andre produkter ind i deres syn og potentielt generere yderligere indtægter. Det anslås, at disse anbefalingsmotorer er ansvarlige for 35% af Amazons onlinesalg, så at kunne tilfredsstille den månedlige søgevolumen for Peloton-produkter vil være en gevinst for Amazon generelt.

Amazon-aktien er et køb nu

Amazon er frisk på et stærkt, men blandet andet kvartal af 2022. Det led et nettotab, primært som følge af sin ejerandel i elbilproducenten Rivian Automotive Inc (NASDAQ: RIVN 1.09%), fordi aktierne i det selskab er faldet kraftigt for nylig.

Men det taler om Amazons operationelle mangfoldighed. Det tilbyder investorer et tværsnit af den digitale økonomi, og det fortsætter med at drive innovation. At have flere indtægtsstrømme isolerer virksomheden fra eksterne stød som høj inflation, som i øjeblikket lægger pres på forbrugerne og derfor Amazons e-handelssegment. Men dets cloud-segment, drevet af Amazon Web Services, formåede stadig at vokse med 33 % år over år i løbet af kvartalet.

Derudover har dets relativt nye reklamesegment leveret $33,9 milliarder i omsætning i løbet af de sidste fire kvartaler og er fortsat en spændende mulighed fremadrettet takket være virksomhedens værdifulde medieaktiver, såsom rettighederne til NFL’s Thursday Night Football.

Mens Peloton-aftalen er spændende, er Amazon mere end blot en e-handelsvirksomhed nu, og der er ingen mangel på grunde til at eje aktien.