HomeNewsBedste 3 skønsmæssige forbrugeraktier at købe i april

Bedste 3 skønsmæssige forbrugeraktier at købe i april

Mircea Vasiu

Forbrugsaktier har en tendens til at klare sig bedre i tider med stærk økonomisk vækst. Så hvad er de bedste forbrugsaktier at købe i april?

På den sidste pressekonference efter offentliggørelsen af FOMC-erklæringen udtalte Fed's formand, Jerome Powell, at den økonomiske vækst i USA forventes at overstige sit potentiale i 2022. Forbrugerbeholdningsaktier har en tendens til at opleve store stigninger, når økonomien er i vækst.  

Så hvis den økonomiske vækst i USA er så høj, hvad er så de bedste forbrugsbeholdningsaktier at købe i april? Her er tre navne, der bør overvejes: Amazon, Home Depot og Nike.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Amazon

Amazon (NASDAQ:AMZN) er et af verdens mest berømte virksomheder, og det betaler ikke udbytte. Online-detailgiganten oplevede sin aktiekurs stige med mere end 1.500% i de seneste ti år.

Under COVID-19-pandemien var Amazon en af de få virksomheder, der blev ved med at ekspandere, skabe nye job og drage fordel af skiftet i forbrugeradfærd. Det viste sig, at folk fra hele verden brugte onlinetjenester til at købe ind til deres daglige behov og mere på grund af nedlukninger forårsaget af pandemien.

For mange er Amazon en dyr virksomhed. Aktien gik ingen steder i det forløbne år og steg omkring 10 %, men intet imponerende.

Ikke desto mindre svæver den tæt på alle tiders højder, og ALLE analytikere har en købsanbefaling til Amazons aktiekurs. Ud af 100 analytikere har 100 udstedt en købsanbefaling.

Hjemmedepot

Home Depot (NYSE:HD) er en boligforbedringsforhandler, der beskæftiger tæt på en halv million mennesker. Baseret i Atlanta, Georgia, udbetaler det et kvartalsvis udbytte med en udbetalingsprocent på 44,14 % og et fremadrettet udbytte på 2,39 %.

Nike

Nike (NYSE:NKE) er et andet selskab, der så sin aktiekurs stige under COVID-19-pandemien. Mens Nike-aktien ikke nåede sine højder i slutningen af 2022, bliver den ved med at levere, da den belønner sine aktionærer ved at betale et kvartalsvis udbytte.

Nike har øget det årlige udbytte i de sidste tyve på hinanden følgende år. Dens bruttoavance overstiger sektormedianen med 28,88 %.