Home » Aktier » Køb Renault
Počni trgovati med eToro

Sådan køber du Renault (RNSDF) aktier i Danmark 2024

renault logo
renault (RNSDF)
...
24H Ændring
...
exchange
...

Renault er en bilproducent, med base i Frankrig. Virksomheden designer og fremstiller personbiler og lette transportkøretøjer. Renault og fire andre komplementære mærker, herunder LADA, Dacia, Mobilize og Alpine udgør tilsammen Renault-gruppen.

For at sikre sin globale tilstedeværelse har gruppen flere datterselskaber, ingeniørcentre, fabrikker og salgssteder på tværs af de fem kontinenter, herunder Asien-Stillehavet, Eurasien, Amerika, Europa og Afrika-Mellemøsten-Indien. I september 2021 nåede Renault en markedsværdi på $10,18 milliarder, hvilket gør selskabet til det 48. største selskab i Frankrig. Virksomheden bestræber sig på at tilbyde innovative og bæredygtige mobilitetsløsninger til sine kunder under ledelse af Luca de Meo (CEO). Hvis du ønsker at købe aktier i Renault, så vil denne guide forklare dig alt i detaljer, så du bedre kan vurdere om virksomheden er værd at investere i.

5 nemme trin til at købe RNSDF aktien

  1. 1
    Besøg eToro via nedenstående link og tilmeld dig ved at indtaste dine oplysninger i alle de påkrævede felter.
  2. 2
    Indtast dine personlige oplysninger og udfyld et simpelt spørgeskema, der anvendes til informationsformål.
  3. 3
    Klik på " Indbetal ", vælg din foretrukne betalingsmetode, og følg anvisningerne for at indbetale penge på din konto.
  4. 4
    Søg efter din yndlingsaktie og se de vigtigste statistikker. Når du så er klar til at investere, så skal du blot klikke på "Handl".
  5. 5
    Indtast det beløb som du ønsker at investere, og sørg for at have de rette handelsindstillinger inden du køber aktien.

De bedst bedømte børsmæglere der handler med Renault aktier

1. eToro

eToro er en af de mest fremtrædende sociale investeringsnetværk, med en mission om at forbedre investorernes viden og aktivitet hvad angår finans. Siden lanceringen i 2007 er eToro blevet den foretrukne investeringsplatform for både nye såvel som erfarne handlende, med mere end 17 millioner brugere. Du kan læse vores fulde eToro anmeldelse her.

Sikkerhed og Privatliv

Når man vælger en investeringsplatform er sikkerhed en af de største faktorer man bør overveje. Siden eToro er reguleret af FCA, også kendt som Financial Conduct Authority, samt CySEC, også kendt som Cyprus Securities and Exchange Commission, kan du være sikker på at dine midler og dine personlige oplysninger er sikret. Ydermere benytter eToro SSL kryptering for alt indhold for at sikre imod hackere der prøver at opsnappe følsomme oplysninger. Sidst men ikke mindst benytter platformen sig af 2 Faktor Godkendelse (2FA), for at sikre brugernes konti er sikre.

Gebyrer & Funktioner

Både uerfarne såvel som garvede investorer kan drage fordel af eToro’s omfattende bibliotek hvad angår de mest moderne handelsmetoder. For eksempel kan nybegyndere drage fordel af CopyTrading der er tilgængelig på eToro, da det lader dem kopiere handlerne fra mere erfarne investorer. Dem med erfaring allerede vil sætte pris på at eToro giver adgang til mange forskellige markeder, såsom aktier, valuta og kryptovaluta, alt sammen fra den samme platform. Samtidig er eToro en provisions fri tjeneste. Dog opkræver platformen et månedligt gebyr på £10 for inaktive konti, med det formål at fremme aktive handler på platformen.

Type GebyrGebyr Størrelse
Kurtage0%
Gebyr for Udbetaling£5
Gebyr for Inaktivitet£10 (månedligt)
Gebyr for Indbetaling£0

Fordele

  • CopyTrading funktion
  • SSL kryptering for at beskytte brugernes information
  • Handel uden kurtage

Ulemper

  • Begrænset kundeservice.

2. Capital.com

Capital.com, som blev stiftet i 2016, er en fremragende børsmægler med flere aktiver til rådighed. Med over 5 millioner brugere har platformen etableret sig selv som en billig tjeneste, med lave gebyrer om natten, lave spredninger og 0% kurtage. Du kan læse vores fulde Capital.com anmeldelse her.

Sikkerhed og Privatliv

Capital.com er en virksomhed med licenser hos FCA, CySEC, ASIC og NBRB, hvilket gør at virksomheden er dedikeret til at levere den mest effektive investerings oplevelse i verden. Det betyder at brugernes data er sikret og skjult hos Capital.com, på grund af at tjenesten følger strenge krav og kriterier for at opnå dette. Capital.com tager kundernes data meget seriøst, og en anden måde hvorpå de viser dette, er ved at overholde PCI, standarden for Datasikkerhed.

Gebyrer & Funktioner

Capital.com tilbyder en bred vifte af kurtage-fri tjenester. De finansielle politikker er gennemsigtige, og ethvert gebyr du møder vil gøres klart inden du betaler. Capital.com’s primære omkostninger kommer fra omkostninger til spredninger, som ofte er lave sammenlignet med konkurrenternes. Børsmæglerens mobile app til handler kommer med et redskab med kunstig intelligens der giver kunderne personliggjort handelsinformation ved at benytte en speciel algoritme. Ydermere kan Capital.coms flersprogede kunder komme i kontakt med en repræsentant via enten e-mail, telefon eller live chat. 

Type GebyrGebyr Størrelse
Kurtage£0
Gebyr for Udbetaling0%
Gebyr for Inaktivitet£0
Gebyr for Indbetaling£0

Fordele

  • Effektiv e-mail og chat support
  • MetaTrader integrering
  • Handel uden kurtage

Ulemper

3. Skilling

Skilling er en børsmægler i markant vækst der tilbyder flere forskellige aktiver. Mægleren tilbyder fremragende betingelser for handel hvad angår platformens funktioner, samt produkterne tilgængelige for erfarne investorer. Skilling tilbyder nu handel med Forex, CFD, Aktier og Kryptovaluta, seks år efter stiftelsen for private investorer. Du kan læse hele fulde Skilling anmeldelse her.

Sikkerhed og Privatliv

Når du ser på en mægler som Skilling er det vigtigt at sikre børsmægleren er reguleret. Skilling er kontrolleret af FCA (Financial Conduct Authority), samt CySEC (Cyprus Securities and Exchange Commission). Ydermere bliver pengene som investorerne indsætter på deres Skilling konti opbevaret i en fuldstændigt adskilt finansiel institution. Og for den højeste sikkerhed benytter Skilling kun de absolut bedste finansielle institutioner til formålet, de banker med en Tier 1 løsning. Tier 1 er den højeste standard i industrien når det gælder om at måle hvor sikker en bank er.

Gebyrer og Funktioner

Skilling tager ikke kurtage for handel med aktier, indekser eller kryptovalutaer. Platformen opkræver gebyrer for spredninger, som varierer baseret på aktien og som normalt er yderst rimelige. Skilling tilbyder to forskellige kontomuligheder for CFD handel med Forex og Metal. En standard Skilling konto har betydeligt større spredninger, men der bliver ikke opkrævet kurtage. Premium kontoen opkræver kurtage på handel med spot metal og Forex CFD'er, til gengæld for lavere spredning. Derudover tilbyder Skilling en demo konto, mobilapplikationer og en handelsassistent.

Type GebyrGebyr Størrelse
Kurtage£0
Gebyr for UdbetalingVaries
Gebyr for Inaktivitet£0
Gebyr for Indbetaling£0

Fordele

  • Godt valg af platform
  • Demo konti

Ulemper

  • Stor spredning
  • Tjenesten er utilgængelig i mange lande, inklusive USA og Canada.

Alt hvad du behøver at vide om Renault

Inden vi dykker dybere ned i virksomheden, så lad os nu tage et hurtigt kig på dens historie, strategi og ikke mindst hvordan den tjener sine penge.

Renaults historie

Renault Group blev grundlagt i 1898 af Louis Renault og hans brødre. Gennem produktionen af små taxabiler indså virksomheden sit vækstpotentiale indenfor motorcykelløb. Renault-køretøjerne oplevede efterfølgende kæmpe succes i by-til-by-racerløb afholdt i Schweiz.

Efter at have vundet Grand Prix motorløbsarrangementet i 1906 blev virksomheden en racersensation. Mellem 1907 og 1908 producerede firmaet 3.575 enheder, og blev landets største bilproducent. Renault producerede ligeledes bårer, granater, ambulancer, lastbiler og FT17-tanke under første verdenskrig.

I 1929 åbnede koncernen sin første produktionslinje i Billancourt. For at håndtere den økonomiske krise holdt virksomheden omkostningerne nede, men dette endte dog med at gå galt. I 1945 blev Renault derfor nationalisereret, og fik navnet Régie Nationale des Usines Renault (RNUR).

Idet Renault på dette tidspunkt var et nationalt selskab, så blev de moderniserede fabrikker opgivet og nye blev købt. På trods af at det ikke lykkedes at få fodfæste på det amerikanske marked, så fortsatte Renault sin globale ekspansion og opnåede succes efter lanceringen af 4CV - den lille bil for alle. Senere fortsatte virksomheden med at fremstille Renault 4, Renault 5, indtil den introducerede sin første luksusbil - Renault 16.

I løbet af de efterfølgende år oplevede gruppen også stor berømmelse indenfor rallyløb helt indtil 1980, hvor virksomheden genopfriskede sit produktsortiment ved at introducere Renault 25 og Espace. I løbet af denne periode trådte brandet også ind i formel 1-racerløb. På trods af adskillige gevinster, så begyndte virksomheden dog at tabe penge, og trak sig tilbage i slutningen af 1985. Renault genvandt sin rentabilitet i 1987 ved at reducere omkostningerne og fokusere på sine kernekompetencer.

I 1993 sluttede Renault sig til Volvo, men denne fusionen varede dog ikke længe, hvorefter virksomheden opgav projektet. Virksomhedens privatisering i juli 1996 var desuden en historisk begivenhed. Renault udnyttede sin nyvundne frihed, og begyndte at satse på Nissan i 1999. Virksomheden fortsatte med at innovere sin produktionslinje og introducerede nye modeller, herunder Laguna og Megane.

Succesen indenfor formel 1 hjalp virksomhedens profil med at rangere højt, og Renault-Nissan Alliancen omstrukturerede og skabte nye synergier. Renault accelererede sin globale ekspansion ved at opkøbe Samsung Motors og Dacia. Lanceringen af Logan i 2004 var en kritisk milepæl i virksomhedens strategi i forbindelse med at vinde nye markeder.

I april 2010 slog Renault-Nissan sig sammen med Daimler og etablerede en fabrik i Marokko, der var i stand til at producere 170.000 køretøjer om året. Ved at teste det kinesiske marked, så gjorde virksomheden sit bedste for at øge sin markedsandel og startede et joint venture med Dongfeng Motor Group. I løbet af det næste årti gennemgik organisationen en række fusioner og opkøb, herunder Renault-Nissan-Mitsubishi-alliancen i 2016, indtil pandemien satte en effektiv stopper for dette.

I maj 2020 meddelte Renault, at det ville skære ned på 15.000 arbejdspladser globalt midt i det faldende salg og COVID-19-pandemien. Efter at have registreret et fald på 1,1% i omsætningen mellem januar og marts, så forventer virksomheden nu, at bilproduktionen vil blive reduceret, hvorefter den vil begynde at fokusere på køretøjer med højere marginer.

Hvad er Renaults strategi?

Renault målsætning er at modernisere bilindustrien og blive den førende spiller indenfor teknologi og ren energi. C-segmentet vil drage fordel af bedre blandingsdistribution, nye livscyklus forretningsmuligheder og banebrydende teknologiudvikling.

Udover at forbedre sin organisationsstruktur, så planlægger Renault at genoprette balancen i sin produktportefølje. Virksomheden forventer at lancere 24 nye modeller inden 2025. Ifølge virksomheden vil dets produktsortiment omfatte mindst ti elbilmodeller.

Organisationen fokuserer også på at maksimere sin effektivitet og ressource-optimering for at skabe yderligere værdi for virksomheden, mere specifikt indenfor teknik og produktion. Virksomheden har reduceret sine kraftværker fra otte til fire, mens de har forladt tre platforme. Med introduktionen af nye modeller på mindre end tre år er virksomhedens effektivitet selvindlysende.

Hvordan tjener Renault sine penge?

Selvom virksomheden primært beskæftiger sig med produktionen af biler, samt leveringen af relaterede tjenester, så stammer dens vigtigste indtægtsstrøm fra salget af biler og lette transportkøretøjer, samt levering af finansielle tjenesteydelser i forbindelse med bilsalg.

Hvordan har Renault klaret sig i de seneste år?

Det er temmelig lang tid siden, at bilindustrien har kunne konstatere problemer med overkapacitet i Europa. Renault er da heller ikke ingen undtagelse til denne regel. Selskabets aktiekurs er faldet drastisk i løbet af de seneste år. For eksempel havde Renault-aktien en værdi på omkring €75 mellem 2016 og 2018. Aktien nåede et rekordhøjt niveau på €98,75 den 6. april 2018.

Aktieværdien begyndte dog at falde, og faldt faktisk til under €16,50 i løbet af de næste to år. Pandemien gjorde virksomhedens økonomiske udsigter endnu værre end forventet, da virksomheden oplevede et rekordstort tab på €8,05 milliarder for 2020.

Takket være den øgede salgsvolumen og selskabets rentabilitetsplan for turn-around, efterfulgt af dets fokus på højavancebiler, så kom virksomheden igen tilbage på sporet. Virksomhedens kvartalsvise nettoresultat steg til €354 millioner i det følgende år. Som følge heraf begyndte selskabets aktiekurs nu igen at stige. I skrivende stund befinder aktien sig på omkring €31,94.

Fundamental Analyse af Renault

En fundamental analyse er en af de mest effektive metoder til at bestemme den iboende værdi af en virksomheds aktie. Den hjælper analytikere med at vurdere om den underliggende aktie er undervurderet eller overvurderet. Fundamentale analytikere har en tendens til at undersøge adskillige makroøkonomiske faktorer, der kunne påvirke aktieværdien over tid.

Inden de køber en virksomheds aktie, så fortolker investorerne først en række forskellige økonomiske nøgletal og variabler, såsom virksomhedens P/E-forhold, omsætning, kurs-indtjening, omsætning, cashflow osv. Lad os derfor tage et kig på, hvordan disse økonomiske nøgletal kan være nyttige til at tage en god beslutning.

Renaults omsætning

Omsætningen svarer til de penge, som en virksomhed genererer via salget af dens produkter og tjenester. Det omfatter både indtægts- og udgiftselementer. Vi er nødt til at trække de direkte salgsomkostninger fra omsætningen for at finde en virksomheds bruttofortjeneste. Alle de indirekte omkostninger skal dog også fratrækkes fra indtægtstallet for at beregne en virksomheds nettoindtjening. Nedenstående kan du se den tabel, der viser Renaults omsætning i løbet af de seneste år.

Kilde: Yahoo! Finance

Renaults indtjening pr. aktie

Som navnet antyder, så hjælper indtjeningen pr. aktie (EPS) investorerne med at kunne bestemme, hvor meget afkast en virksomhed kan generere på hver eneste aktie. Med andre ord, så svarer dette til den del af en virksomheds nettooverskud, der tildeles til hver eneste udestående aktie. For at beregne en EPS'en for et underliggende selskab, så skal du dividere dets nettoindtjening med det gennemsnitlige antal udestående aktier på et givet tidspunkt. Som tommelfingerregel foretrækker investorerne altid at købe aktier i virksomheder med en højere EPS. Idet Renault havde et nettotab på over €8 milliarder i 2020, så rapporterede selskabet om en negativ EPS på -29,51 for 2020.

Renaults P/E-forhold

Forholdet mellem pris og indtjening hjælper investorerne med at sammenligne virksomhedens indtjeningspotentiale med aktiekursen. Det primære formål med at finde en virksomheds P/E er at afgøre, om dens aktiekurs afspejler dets indtjeningspotentiale på retfærdig vis. Ved at bruge P/E-forholdet, så er investorer også i stand til at beregne den minimumstid, som det ville tage virksomheden at betale deres investering tilbage.

At finde P/E-forholdet for en virksomhed er relativt simpelt. Det eneste du behøver at gøre er at dividere virksomhedens aktuelle aktiekurs med dens EPS. Du kan dog kun finde P/E-forholdet for virksomheder med overskud. Og fordi selskabet oplevede et rekordstort tab sidste år, så er det derfor umuligt at beregne P/E-forholdet.

Renaults udbytteafkast

Udbytteafkastet er den procentdel af en virksomheds aktiekurs, som den udbetaler som udbytte. For eksempel, hvis et selskab med en aktiekurs på $5 vælger at udbetale et udbytte på 0,50 cent på hver eneste aktie, så kan dets udbytteafkast beregnes som 0,5/5x100 = 10%.

De fleste virksomheder udbetaler udbytte én gang om året. Nogle organisationer vælger dog at dele deres overskud hvert kvartal eller hver 6. måned. Etablerede virksomheder vil især have et lavere udbytte i forhold til virksomheder i vækst.

Et højere udbytte afspejler dog ikke nødvendigvis en rentabel investeringsmulighed, fordi virksomhederne nogle gange udelukkende hæver udbytteudbetalingerne for at bevare aktionærernes interesser.

Hvad angår Renaults udbytteaflast, så udbetaler selskabet udbytte på årsbasis. Renault udbetalte sidste gang et udbytte på €3,55 i 2019. Efter at have konstateret et væsentligt tab midt i pandemien, så valgte selskabet dog at suspendere sine udbyttebetalinger.

Renaults cashflow

En cashflow-opgørelse er en opsummeret præsentation af en virksomheds kontanttransaktioner. Enkelt sagt er cashflowet nettobeløbet af kontanter og likvider, der strømmer ind eller ud af en virksomhed. En cashflow-opgørelse er et af de afgørende elementer du skal overveje før du køber en virksomheds aktie. Den hjælper nemlig investorerne med at vurdere en virksomheds likviditet.

Helt grundlæggende bør en virksomhed være i stand til at kunne nedbringe sin umiddelbare gæld og driftsudgifter for at forblive i drift. Når dette så er sagt, så er investorerne dog hovedsageligt interesseret i virksomhedens frie cashflow, idet virksomhederne bruger disse penge til at finansiere eventuelle forretningsudvidelser eller udbytteudbetalinger. Renaults frie cashflow ser ud til at være blevet forbedret i forhold til de sidste par år, som vist på billedet nedenfor.

Kilde: Yahoo! Finance

Hvorfor bør du købe Renault-aktien?

Renault er en af de førende spillere på markedet for elektriske køretøjer (EV). I modsætning til Tesla, der fokuserer på ydeevne og forbrugersalg, så målretter Renault i stedet flåder, såsom billeje, taxa og levering af mad.

  • Selvom Renault Master og Kangoo ZE muligvis passer bedst til levering af pakker, så vil den nye Dacia Spring og det nydesignede Nissan Leaf appellere til kunder, der leder efter en budgetbil. Derfor er der et enormt potentiale, at den ender med at blive det foretrukne valg hos alle kategorier af forbrugere.
  • Virksomheden er allerede begyndt at høste frugterne af sin fornyede handelsmodel, og har oplevet en øget salgsvolumen og rentabilitet i løbet af de sidste seks måneder.
  • Analytikerne forventer også, at virksomheden vil vokse i de kommende år. Da virksomhedens aktie er forholdsvis billig i disse dage, så kunne det være en fornuftig beslutning at købe den i nærheden af aktiens nuværende niveauer - før det er for sent.

Ekspertråd i forbindelse med køb af Renault-aktien

På trods af, at bilbranchen i forvejen døjede med et faldende salg midt i skiftet i forbrugernes interesse i retning af elektriske køretøjer, så gjorde pandemien tingene endnu værre for bilproducenterne. Men stor forståelse for forbrugernes behov, så forventer Renault nu at lancere ti nye elbilmodeller i løbet af de kommende år. Virksomheden udvider også sin forretning til nye markeder via et joint venture i Kina. Ved at etablere flere produktionsfaciliteter i Rusland, Brasilien, Tyrkiet og Indien, så bestræber virksomheden sig på at forøge sin produktionseffektivitet og vækstmarginer. Kort sagt, så kunne denne aktie være en glimrende investering for de investorer, der er villige til at forblive tålmodige indtil virksomheden opnår den forventede succes i de kommende år.
Køb Renault Aktier i dag!

5 ting at overveje før du køber Renault-aktien

1. Forstå virksomheden

Det er altid af afgørende betydning at sætte sig godt ind i virksomhedens forretningsmodel, såvel som andre aspekter. Dette vil hjælpe dig med bedre at forstå virksomheden og dens planer for de kommende år. Spender lidt tid på at undersøge virksomheden for at indhente så mange oplysninger som overhovedet muligt. Gå virksomhedens økonomi igennem i sømmene, og vær på udkig efter de forskellige fundamentale nøgletal for at vurdere virksomhedens rentabilitetspotentiale. Vær desuden også opmærksom på om virksomheden har nogen konkurrencefordele eller ulemper i forhold til dens konkurrenter.

2. Forstå de grundlæggende investeringsregler

At lære de grundlæggende investeringsregler kan hjælpe dig med at træffe mere passende beslutninger. Begynd f.eks. altid med en lille investering og sats ikke for meget på en enkelt aktie. Husk, at tingene ikke altid vil gå som forventet. Selvom aktier er mindre volatile end andre omsættelige aktiver, såsom f.eks. kryptovalutaer - så kan de stadig foretage pludselige kursændringer på grund af adskillige årsager, herunder insider-oplysninger. Gå derfor aldrig i panik og forbliv rolig og fokuseret. Med en klar handelsstrategi ved hånden og en række forskellige risikostyringsværktøjer, så kan du nu stille og roligt arbejde dig frem til et overskud.

3. Vælg din mægler med omhu

Valget af en pålidelig mægler er ligeledes afgørende, når du handler med aktier. Generelt vil de regulerede mæglere være mere pålidelige end de ikke-regulerede, da de er forpligtet til at overholde regulatoriske regler for at kunne fortsætte deres aktiviteter. Sørg derfor for, at din valgte mægler følger de regler, der er udstedt af den respektive regulatoriske institution i dit område, såsom f.eks. ASIC, CySEC og FCA. Udover en brugervenlig handelsplatform, så bør mægleren også have alle de grundlæggende og avancerede handelsværktøjer til rådighed for derved at kunne tilbyde dig en god handelsoplevelse. Glem heller ikke at tjekke prisstrukturen hos din potentielle mægler, såvel som platformens kundeservice før du tilmelder dig.

4. Beslut dig for, hvor meget du ønsker at investere

Hold øje med dit risiko-toleranceniveau og beslut dig i forvejen for, hvor meget du ønsker at investere. Dette vil uden tvivl få dig til at diversificere din risiko i stedet for at lægge alle dine æg i samme kurv. For eksempel, hvis du planlægger at investere £20.000, så kunne du overveje at oprette en portefølje bestående af adskillige aktier i stedet for blot at købe Renault-aktien. Portefølje diversificering vil hjælpe dig med at reducere dine tab, og vil typisk garantere at du vil opnå en profit.

5. Beslut dig for et mål for din investering

Brug god tid på at definere hovedårsagen til din investering. For eksempel, hvis du planlægger at spare op til din pension, så bør du muligvis beholde din investering i en længere periode. Dette vil potentielt kunne resultere i, at du modtager regelmæssige udbyttebetalinger, samtidigt med at du maksimerer din kapital over tid.

Bundlinjen om Renault-aktien

Renault har i årevis døjet med et elendigt ry med hensyn til brandets pålidelighed. Men tingene ser nu ud til at have ændret sig, idet flere og flere mennesker er blevet interesserede i at købe virksomhedens køretøjer. Salgsstatistikkerne viser, at virksomheden har forbedret sine driftssikkerhedsbegrænsninger, og at forbrugerne igen er begyndt at stole på brandet, idet virksomheden kunne melde om et øget salg i løbet af første halvdel af 2021. Idet der vil blive introduceret en række nye modeller i løbet af de kommende år, så ser virksomheden nu ud til at have en robust strategisk vækstplan. Derfor kunne det bestemt være et godt valg at gøre Renault-aktien til en del af din investeringsportefølje.

Hvis du efter at have læst alt dette føler trang til at købe Renault-aktien, så er dette heldigvis enkelt. Du skal nemlig blot åbne en konto hos din yndlings mægler, og herefter placere en handel.

Men hvis du dog stadig er usikker på om aktien nu er et godt match til din investeringsportefølje, så skal du bare tage dig god tid. Fortsæt med at undersøge virksomheden og selve investeringsprocessen.

alternative bestande

Petrobras logo
Petrobras
PBR
...
...
Berkshire Hathaway logo
Berkshire Hathaway
BRK
...
...
Santander logo
Santander
BNC
...
...
GameStop logo
GameStop
GME
...
...
Telefonica logo
Telefonica
TEF
...
...

Ofte Stillede Spørgsmål

  1. Renault-aktien er børsnoteret på Euronext Paris under tickeren RNO. Som et resultat af dette kan du derfor købe denne aktie ved at tilmelde dig hos en online mægler med adgang til det franske aktiemarked.

  2. Efter at have åbnet en konto hos en mægler og bekræftet den, så kan du købe Renault-aktien lige med det samme. Bemærk dog, at du først skal bekræfte din konto før du kan begynde at købe virksomhedens aktie. Du kan bruge dit ID-kort, pas eller kørekort til dette formål.

  3. Selskabet udbetalte konsekvent udbytte før pandemien. Selskabets bestyrelse har dog besluttet ikke at udbetale udbytte i en ikke specificeret periode.

  4. Fundamentale og tekniske analyser hjælper begge de handlende med at træffe informerede investeringsbeslutninger. Mens fundamental analyse giver langsigtet indsigt i virksomheden, så anvendes den tekniske analyse typisk til kortsigtede investeringsbeslutninger.

  5. Du kan bruge stop-loss funktionen, som hjælper dig med at begrænse dit tab ved automatisk at lukke dine positioner, hvis et marked bevæger sig udover en bestemt grænse.

  6. Dette vil helt afhænge af den mægler, som du bruger til at købe Renault-aktien. Rabatmæglere er kendt for at opkræve mindre end fuldservice-mæglere. Du bør dog tjekke mæglerens gebyrstruktur før du tilmelder dig den.